A Facebookon mostantól lehetőség nyílik arra, hogy a privát csoportok nyilvánosak legyenek.


Változtatott szabályain a Meta, így a jövőben a Privát státuszú Facebook-csoportokat nyilvánosra állíthatják az adminisztrátorok.

A Meta frissítette a Facebook-csoportokra vonatkozó szabályait, lehetőséget biztosítva az adminisztrátorok számára, hogy az eddig privát státuszú csoportok nyilvánosak lehessenek. Az új irányelvek szerint, ha egy admin dönt a privát csoport nyilvánossá tételéről, a már zajló beszélgetések továbbra is rejtve maradnak a külsős felhasználók elől, így megőrzik a tagok privát szféráját.

A megoldás célja, hogy a csoportok számára szélesebb körű láthatóságot biztosítson. Az adminisztrátorok gyakran privát beállítással indítják a csoportokat, de idővel sok esetben világossá válik, hogy a nyilvános státusz jelentősen megnövelhetné a csoport elérhetőségét. Ez a frissítés lehetőséget ad a Facebook-csoportoknak, hogy könnyedén bővítsék elérhetőségüket anélkül, hogy teljesen új nyilvános csoportot kellene létrehozniuk, vagy régi bejegyzéseiket láthatóvá tenniük.

A Meta tájékoztatása szerint a csoport adatvédelmi beállításait a Facebook Beállítások menüjében lehet módosítani. Ha egy adminisztrátor úgy dönt, hogy a Privát státuszt Nyilvánosra állítja, akkor minden más adminisztrátor értesítést kap erről a változásról. Ezen kívül, három nap áll rendelkezésükre, hogy átnézzék a módosítást, és szükség esetén visszavonják azt.

A frissítés után a korábbi csoporttartalom - beleértve a bejegyzéseket, hozzászólásokat és reakciókat - csak azoknak a tagoknak lesz látható, akik az átalakítás előtt is a csoportban voltak, valamint az adminok és a moderátorok számára. A taglisták szintén védettek, és csak az adminok és a moderátorok számára láthatók.

A csoport tagjai értesítést fognak kapni a frissítésekről, és egy újabb emlékeztetőt is, amikor először osztanak meg posztot vagy kommentet a nyilvánosságra került közösségben.

A nyilvános csoporttá alakítás után az új bejegyzések, hozzászólások és reakciók bárki számára láthatóak lesznek, beleértve azokat is, akik nincsenek fent a Facebookon. Ez segíthet abban is, hogy a Facebook tartalmait könnyebben indexeljék a keresőmotorok, mint például a Google, amelyek ezután megjeleníthetik ezeket a csoportokat a kapcsolódó keresési találataikban.

Related posts