Még mindig nem folytatják a munkálatokat azon a vasúti szakaszon, amelyet már egy éve lezártak. Eddig nyári, majd év végi határidőt ígértek a befejezésre, de úgy tűnik, a tervek ismét csúsznak.


Írtuk júniusban, amikor megnéztük, mi a helyzet a Veszprém-Ajka vasúti szakasszal, egészen pontosan annak egy nagyjából 150 méteres részével. A két város közötti vasútvonalat tavaly decemberben zárta le a MÁV, amikor egy Haváriahelyzet című közleményben bejelentette: Veszprém és Ajka között a pálya töltése "üzemveszélyes állapotba" került, mivel egy Ajkához közeli szakaszon a nedvesség alámosta a pályát. A vasúttársaság a lezáráskor azt ígérte, a vonal nyárra elkészül, azonban "egyetlen kapavágás nem történt a helyzet rendezésére, miközben ez az ország egyik nemzetközi fővonalának, a Székesfehérvár-Szombathely/Zalaegerszegnek a része" - írtuk akkor.

Azóta eltelt további négy hónap, és a lezárt vonalon változatlanul nem dolgozik senki. Ezt előbb szeptember végén a BecsVision nevű vlog állapította meg a helyszíni videójában, majd most, egy hónappal később Hadházy Ákos járt ott, "mert nem hittem el, hogy tényleg senki nem dolgozik a 11 hónapja lezárt 150 méteres szakaszon Veszprém és Ajka között". A független parlamenti képviselő felidézi: a BecsVision videójának megjelenése után a 8200.hu helyi lap két hete megkérdezte a MÁV-ot, hogy miért nem történik semmi az építkezésen, de semmilyen választ nem kapott. (Ismét citálnám júniusi cikkünket: "amikor végül minden összeomlik, akkor az illetékeseknek csupán egyetlen törekvésük van: megnyerni a kommunikációs háborút. Ha nem tudják megnyerni, akkor jön a B-verzió: a lapítás".)

Az 1870-es években létesített, mára már erősen megroppant pályaszakasz töltését a MÁV 2018-ban újjáépítette, ám az utasok, akik hónapokon keresztül kénytelenek voltak pótlóbuszokkal utazni, joggal bíztak abban, hogy mostantól hosszú időre minden problémától mentes lesz az utazás. Sajnos a felújítást csökkentett műszaki tartalommal hajtották végre, és a vízelvezetési munkálatok elmaradtak. Így nem meglepő, hogy rövid időn belül a töltés ismét instabillá vált.

Mindezek persze nem adnak választ arra - ahogyan, mint látszik, a MÁV sem -, hogy most miért nem haladnak a munkák, miért néptelen hosszú hónapja a lezárt vonalszakasz. Hadházy azt írja: "A MÁV áprilisi közleménye szerint a töltést 7 méter mélyen visszabontják és újraépítik... Ennek nem nagyon látszik nyoma. A töltés melletti frissen épített vízelvezető rendszer valóban újnak tűnik, de a töltésen látható bokrokról és a töltésoldal talajszerkezetéről nem úgy tűnik, hogy új lenne." Az ominózus közleményben egyébként a vasúttársaság már azt írta: "a pályafelújítás várhatóan év végéig tart".

Related posts