Pécsen jelentős áremelkedés várható a buszjegyek árában, és a bérletek költségei is növekedni fognak.

A pécsi városvezetés becslése szerint 200 millió forint bevételre számíthatnak. A bérletek ára emelkedik, azonban a buszjegyek költségei lényegesen magasabbra szöknek.
A Tüke Busz Zrt. költségei 2019-ben még 5,6 milliárd forintot tettek ki, azonban a COVID-19 járvány következtében tapasztalható csökkenés után 2022-től kezdődően folyamatos emelkedés figyelhető meg. A kiadások 2024-re 5,9 milliárdról 7,3 milliárdra nőnek. Az önkormányzat elemzése szerint ez a közel 30%-os növekedés főként az üzemanyagárak, a bérköltségek és a fenntartási költségek emelkedésének tudható be. Ezzel szemben a jegy- és bérletértékesítésből származó bevétel 2019-ben még 2,3 milliárd forint volt, ám a járvány alatt ez 1,6 milliárdra esett vissza. Bár az árbevétel azóta emelkedett, még mindig nem érte el a korábbi szintet. A pécsi közösségi közlekedés fenntarthatósága így egyre nagyobb mértékű külső támogatást igényel, és az önkormányzat úgy véli, hogy a jelenlegi működési rendszer díjemelést is indokol. Ennek értelmében a pénteki közgyűlésen várhatóan arról döntenek, hogy a buszjegy ára 25%-kal, míg a bérletek 4-5%-kal emelkednek. A pótdíjak is emelkednének néhány ezer forinttal.
A megemelt bérlet- és buszjegy árakból származó bevétel összege ennyi.
A tervezett díjemelések révén körülbelül 210 millió forint pluszbevételt remélnek, és a tervek szerint a befolyó többletpénz felét a sofőrök béremelésére fordítanák, amelyet már februárban ígértek meg. Ezzel a lépéssel a szombaton kezdődő sztrájk hatását kívánják mérsékelni. A döntéshozók tisztában vannak azzal, hogy a közlekedési szektor általános statisztikái alapján egy bérletáremelés 1,3%-os utaslemaradást okozhat, de reménykednek abban, hogy a bérletes utasok ezt még elfogadják. A baloldali városvezetés azzal is próbálja igazolni a döntés jogosságát, hogy csupán Győrben találhatóak kedvezőbb díjtételek. Az azonban kérdéses, hogy a vizsgált városok (Debrecen, Miskolc, Győr és Szeged) szolgáltatásainak minősége mennyivel haladhatja meg a baranyai vármegyeszékhelyén tapasztalható színvonalat.
Amikor még szüksége volt a választókra.
Péterffy Attila, Pécs polgármestere 2019-ben határozott ígéretet tett: "Ha polgármester leszek, a buszjegyek árát drasztikusan lecsökkentem!" Azóta a pécsiek újra bizalmat szavaztak neki, ám a várt árcsökkentés elmaradt. Ráadásul a járatok számát csökkentették, így a helyiek gyengébb szolgáltatásért kénytelenek ugyanannyit, sőt, talán többet is fizetni.