Van egy olyan kérdés, amit ha Newey hall, azonnal feláll és távozik az Aston Martin teremből.

Fernando Alonso szavai alapján az Aston Martin egészen a szezon végéig két fronton fog fejleszteni, bár Adrian Newey segítségére csak az egyikben számíthatnak.
A Red Bullt tavaly elhagyó tervező, Adrian Newey idén márciusban kezdett el dolgozni az Aston Martin silverstone-i központjában, hogy új kihívásokat találjon a 2026-os szabályrendszer keretein belül, amely radikálisan átalakítja az autók aerodinamikai megközelítését. Newey hangsúlyozta, hogy már a márciusi belépésével is hátrányos helyzetből indult, hiszen január óta lehetőség volt a következő évi autók fejlesztésére. Az elején világossá tette, hogy nem kíván a csapat idei modelljének teljesítményével foglalkozni, ami néha vicces szituációkat eredményez a gyárban. Fernando Alonso például az elhivatottságát méltatva osztotta meg ezeket a szórakoztató pillanatokat.
"Dolgozik, teljesen bevonódott, nagyon motivált. De az igaz, hogy az ide autó nem különösebben érdekli. Bármikor kérdezünk tőle valamit az idei autóval vagy a fejlesztésekkel kapcsolatban, ő feláll és átsétál egy másik irodába. Szóval már teljesen 2026-os üzemmódban van" - mondta a spanyol, akit az Autosport idéz.
Alonso dühöng, mert úgy érzi, hogy Stroll csapata ügyesebb taktikákat választ, mint az ő sajátja.
Miközben a legtöbb csapat a nyári szünet után már nem készül nagy fejlesztéseket hozni a szezon végén kifutó modelljére, hiszen azok nem lennének átültethetők a jövő évi autóra, Alonso elmondása szerint az Aston Martin kivétel lesz ebből a szempontból: ők párhuzamosan futtatják még az idei autó fejlesztését is, s a csapat közelmúltban végbement nagyberuházásainak jele lehet, hogy az emberi, pénzügyi erőforrásai és az infrastrukturája is megvan ehhez.
Bár az Aston Martin már második éve nem tudja elhagyni a középmezőnyt, az utolsó versenyeken mégis felfedezhető volt némi előrelépés a csapat teljesítményében. Alonso is szerencsésebb időszakát éli, hiszen az első nyolc futam során nem tudott pontot szerezni, de a következő négy versenyen már mindegyiken a legjobb nyolc között végzett. Silverstone-ban egy új fejlesztés is debütált az autó padlólemezén, amely bár nem forradalmasította a versenyt, a spanyol pilóta számára mégis fontosak az apróbb részletek.
Alonso véleménye szerint a legújabb fejlesztések előnyöket hoznak, hiszen az autó teljesítménye valamelyest javult. A pálya bizonyos szakaszain az adatok biztatóbb eredményeket mutattak, míg más területeken a változás kevésbé volt észlelhető. Összességében tehát egy apró, de üdvözlendő előrelépésről van szó. A mezőny rendkívül szoros, hiszen 5-6 autó csupán két tizedmásodperc eltéréssel versenyez, így még a legkisebb időnyereség is jelentőséggel bír. Ezen kívül az is jól tükrözi, hogy a csapat nem hajlandó beérni a középmezőnnyel, folyamatosan keresi a fejlődési lehetőségeket. Az év végére mindenképpen szeretnék közelebb kerülni az élcsapatokhoz. Alonso különösen a következő évtől, valamint Newey első F1-es Aston Martinjától várja a jelentős áttörést.