Tévedés folytán egy bank 81 ezer milliárd dollárt könyvelt el egy ügyfél számláján, amikor valójában csupán 280 dollárt kellett volna jóváírnia.

A Citigroup tévedésből 81 ezer milliárd dollárt írt jóvá egy ügyfél számláján a helyes összegnek számító 280 dollár helyett, és órákba telt, mire visszavonták a tranzakciót - írja a CNN a Financial Times-ra hivatkozva.
A tavaly áprilisi esemény rávilágít a bank működési kihívásaira, amelyeket most éppen próbálnak megoldani.
A Financial Times szerint a hiba azért következett be, mert egy fizetési tranzakciókat kezelő alkalmazott nem vette észre a téves összeget, és a tranzakciót ellenőrző második munkatárs sem szűrte ki a hibát, mielőtt azt másnap feldolgozásra engedték volna. Egy harmadik alkalmazott másfél órával a tranzakció feldolgozása után észlelte az anomáliát, és végül néhány órával később sikerült visszavonni a műveletet.
A Financial Times értesülései szerint a pénz valójában nem távozott a bankból, és a Citigroup bejelentette az esetet az Amerikai Jegybanknak (Federal Reserve) és a Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak (OCC). Az eset a "majdnem-balesetek" kategóriájába tartozik, ami azt jelenti, hogy a bank tévesen rögzítette az összeget, de időben sikerült visszafordítania a tranzakciót. A Citigroup egy Reutersnek küldött e-mailben hangsúlyozta, hogy az incidens sem a bank, sem az ügyfél számára nem okozott károkat.
A Financial Times belső forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a Citigroupnál tavaly tíz olyan súlyos incidens történt, amelyek során az érintett összeg meghaladta az egymilliárd dollárt. Ez a szám jelentős javulást mutat az előző év 13 hasonló esetéhez képest. A bank azonban nem kívánt kommentálni a jelentést.