Szürreális okokból kifolyólag Trump úgy döntött, hogy kizárja az AP hírügynökséget a Fehér Házból.

Ha az amerikai elnök elhatározza, hogy figyelmen kívül hagyja a tényeket, akkor bátran megteszi ezt az utat.
Meghatározatlan időre kitiltják az Associated Press (AP) amerikai hírügynökséget a Fehér Ház Ovális Irodájából és az Air Force One elnöki különgép fedélzetéről, mert nem hajlandó Amerikai-öbölnek nevezni a Mexikói-öblöt. Az amerikai hírügynökség kedd óta sérelmezi, hogy újságírói nem vehetnek részt a Fehér Házban tartott eseményeken, mert az AP nem hajlandó átvenni a republikánus elnök által elrendelt elnevezést.
Taylor Budowich, a Fehér Ház helyettes kabinetfőnöke, pénteken az X közösségi platformon osztotta meg véleményét az Associated Press álláspontjáról, amely továbbra is elutasítja az Amerikai-öböl hivatalos földrajzi elnevezésének elismerését. "Bár az amerikai alkotmány első módosítása védi a szólásszabadságot, és ezzel jogot biztosít a felelőtlen és tisztességtelen tudósításokhoz, ez nem jelenti azt, hogy korlátlan hozzáférést kapnak olyan kulcsfontosságú helyszínekhez, mint az Ovális Iroda vagy az Air Force One" – fogalmazott Budowich, hozzátéve, hogy az AP újságírói és fotóriportere továbbra is megőrizhetik akkreditációjukat a Fehér Ház területén.
A héten az AP egyik tudósítóját nem engedték be Donald Trump elnök és Narendra Modi indiai miniszterelnök közös sajtóértekezletére. Julie Pace, az AP főszerkesztője ezt az esetet "az első módosítás nyilvánvaló megsértésének" minősítette.
Az AP szerkesztői jegyzetében hangsúlyozta, hogy a Mexikói-öböl átnevezése csupán az Egyesült Államok területén érvényes, míg Mexikó, valamint más nemzetek és nemzetközi szervezetek ezt nem fogadták el. "A jövőben az Associated Press hivatkozni fog az eredeti névre is, miközben elismeri a Trump által bevezetett elnevezést" - tette hozzá a hírügynökség.
Az 1846-ban New Yorkban létrehozott AP hírügynökség mára széleskörű szolgáltatásokat nyújt számos amerikai és nemzetközi médium számára, cikkek, fotók és videók formájában. A több mint 3000 munkavállalót foglalkoztató ügynökség 2023-as statisztikái alapján lenyűgöző mennyiségű tartalmat szolgáltatott: több mint 375 ezer cikk, 1,24 millió fénykép és 80 ezer videó került forgalomba.