Rejtélyes ellentmondások ölelik körül a washingtoni légikatasztrófát, amely számos kérdést vet fel és izgalmas találgatásokra ad lehetőséget.


Az Egyesült Államok fővárosában bekövetkezett légi baleset tragikus következményekkel járt, hiszen 67 életet követelt, és a körülményei továbbra is rejtélyesnek bizonyulnak. A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) elsődleges vizsgálati jelentése ellentmondásos adatokat tárt fel a baleset időpontjában a repülőgép és a katonai helikopter magasságáról. A hatóságok elkötelezetten folytatják a kivizsgálást és a mentési műveleteket – számolt be a Sky News.

Az NTSB tisztviselői sajtótájékoztatón ismertették a legfrissebb információkat. A repülőgép fedélzeti adatrögzítője szerint a gép 325 láb (plusz-mínusz 25 láb) magasságban volt a baleset idején. Ezzel szemben a légiforgalmi irányítótorony előzetes adatai azt mutatták, hogy a Black Hawk helikopter 200 láb magasan repült.

Jelenleg nem áll rendelkezésre magyarázat az ellentmondásra.

Todd Inman, az NTSB tagja elmondta, hogy a repülőgép repülésrögzítője a gép dőlésszögének változását mutatta, de nem részletezte, hogy ez összefüggésben állhat-e a pilóták esetleges kitérési kísérletével. A repülőgép feketedobozainak adatait már sikerült kinyerni, de a helikopter adatrögzítőinek elemzése több időt vesz igénybe, mivel azok vízbe kerültek a Potomac folyóba zuhanás következtében.

Brice Banning, az ügy vezető nyomozója szerint a repülőgép személyzete "verbálisan reagált" közvetlenül a baleset előtt. Az adatrögzítő tanúsága szerint "a repülőgép elkezdte növelni a dőlésszögét... a becsapódás hangjai körülbelül egy másodperccel később hallhatóak voltak, majd a felvétel véget ért".

Az NTSB tájékoztatása alapján a baleset idején öt fő tartózkodott a légiforgalmi irányítótoronyban, ami a jelentések szerint "szokatlan" létszámnak számít. A hatóság egyelőre nem adott információt arról, hogy ez a létszám megfelel-e az előírásoknak.

A washingtoni Reagan Nemzeti Repülőtér közelében bekövetkezett tragikus ütközés az Egyesült Államok légi közlekedésének legvéresebb eseményei közé tartozik az elmúlt negyed évszázadban. Az American Airlines járatának fedélzetén 60 utas és négy fős személyzet, valamint a katonai helikopteren tartózkodó három katona életét követelte. Ez a baleset mély nyomot hagyott a légiközlekedés történetében és a közvéleményben egyaránt.

Az NTSB egyik tisztviselője kifejezte csalódottságát amiatt, hogy a hivatal "számtalan" ajánlást fogalmazott meg a légi közlekedés biztonságának növelésére, ám ezek közül sok még mindig nem került kivitelezésre. "A tragédiákból tanulva olyan tudásra teszünk szert, amely segíthet mindannyiunk védelmének fokozásában. Jelenleg is egy tragédiával foglalkozunk, de elengedhetetlen, hogy javítsunk a biztonsági intézkedéseken" – nyilatkozta Inman.

A mentési akciók továbbra is zajlanak Washingtonban. Eddig 42 ember holttestét hozták felszínre a folyóból, és közülük 38-at már sikerült azonosítani. A hatóságok optimisták, és úgy vélik, hogy minden áldozatot fel tudnak keresni, azonban a repülőgép törzsét is ki kell emelni a vízből a folyamat előrehaladásához.

Az amerikai hadsereg azonosította a harmadik katonát, aki a helikopteren életét vesztette: Rebecca M. Lobach százados az észak-karolinai Durhamból származott. Lobach a Fehér Ház katonai szociális tanácsadójaként dolgozott.

A tragikus washingtoni baleset mellett pénteken este Philadelphiában is történt egy légi szerencsétlenség. Egy mentőhelikopter egy forgalmas kereszteződésbe zuhant, ahol a fedélzeten lévő ember, köztük egy gyermek, valamint legalább egy földi személy életét vesztette.

Related posts