Néhány másodperccel a felszállás után leállították az üzemanyag-ellátást a lezuhant Air India repülőgépen.


Az előzetes jelentés alapján a júniusban lezuhant Air India repülőgép mindkét hajtóművének üzemanyag-ellátását leállították másodpercekkel a felszállás után.

A hangfelvételek alapján az egyik pilóta meg is kérdezte a másikat, hogy miért állította le az üzemanyag-ellátást. Erre a másik pilóta azt válaszolta, hogy nem csinált ilyet. A jelentés nem említi, hogy az 56 éves parancsnok vagy a 32 éves első tiszt tette fel a kérdést.

Pár másodperccel az üzemanyag-ellátás leállítása után az ellátást ismét helyreállították, azonban a két hajtóműből csupán az egyik volt képes újraindulni. Ennek teljesítménye sajnos nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy megakadályozza a repülőgép zuhanását.

Az üzemanyag-ellátás leállítása nem történhet meg véletlenül, mivel a kapcsolók védelmét speciális elemek biztosítják. Az üzemanyag-ellátást jellemzően csak a gép repülőtéri kapuhoz való megérkezésekor, vagy sürgős vészhelyzetek, például hajtóműtűz esetén szokták kikapcsolni. A rendelkezésre álló információk alapján azonban nem történt olyan incidens, amely indokolta volna az üzemanyag-ellátás leállítását.

A nyomozók folytatják a munkát a balesettel kapcsolatban. A végleges jelentéssel valószínűleg csak hónapok múlva készülnek majd el.

Az Air India légitársaság Ahmedábádból Londonba tartó járata június 12-én tragikus balesetet szenvedett, alig néhány perccel a felszállás után. A gép egy egyetemi menzának csapódott, ami súlyos következményekkel járt. A katasztrófában összesen 242 utas és 19 földi dolgozó vesztette életét. A szerencsétlenség ellenére csupán egyetlen utas, a 40 éves Vishwash Kumar Ramesh, aki a 11A ülésen foglalt helyet, élte túl ezt a borzalmas eseményt. (forrás: The Guardian)

Related posts