A repülőjegyek ára alacsonyabb lehet, ha eltávolítjuk a sütiket a böngészőnkből?


5 dolog, amit senki nem mond el a kamaszok önállósodásáról (x)

Az, hogy a légitársaságok és foglalóoldalak nyomon követik a kereséseket, és mesterségesen emelik a jegyárakat, az egyik legnépszerűbb utazási mítosz. A Travel+Leisure utánajárt, hogy mi igaz ebből, illetve valójában mi áll az állandóan változó jegyárak hátterében.

Sokan úgy vélik, hogy a rendszeres keresések következtében emelkednek a jegyárak, de erre nincs valós bizonyíték. A szakértők véleménye szerint az árak elsősorban a kereslet és a kínálat dinamikájához alkalmazkodnak, nem pedig az egyes felhasználók keresési szokásaihoz.

Katy Nastro, a Going utazási platform szakértője úgy véli, hogy az a népszerű tévhit, miszerint a többszöri keresés mindig magasabb árakat von maga után, valójában nem állja meg a helyét. Szerinte ennek az elképzelésnek az alapja a megbízható adatok hiánya.

Sophia Lin, a Google Search utazási termékmenedzsment-igazgatója kifejtette, hogy a jegyárak folyamatosan, szinte másodpercről másodpercre frissülnek, különböző adatforrások figyelembevételével. A Google napi szinten milliárdnyi eltérő jegyvariációt elemez világszerte.

Nastro szerint a felhasználók a jegyárak változásánál igazából a piac valós idejű mozgását észlelik. Csapata naponta több száz keresést végez, és elmondása szerint sosem tapasztalták az állítólagos áremelkedést.

Jesse Neugarten, a Dollar Flight Club megálmodója úgy véli, hogy a természetes árfolyam-ingadozások és a böngésző által rögzített információk együttese hozzájárulhat ahhoz az illúzióhoz, hogy valójában áremelkedés következett be.

A légitársaságok által alkalmazott algoritmusok folyamatosan optimalizálják az árakat, hogy alkalmazkodjanak a változó piaci feltételekhez. Neugarten véleménye szerint számos tényező befolyásolja ezeket az árakat, például a kereslet ingadozása, a versenytársak árai és a szezonalitás.

Nastro kiegészítette a mondanivalóját azzal, hogy amit tapasztalunk, az a folyamatosan változó körülményekhez való algoritmikus alkalmazkodás eredménye. A légitársaságok ársávokat alkalmaznak, ami annyit jelent, hogy egy meghatározott számú ülőhelyet kínálnak egy bizonyos árkategóriában. Amint ezek a helyek elfogynak, megnyílik a következő ársáv, amely jellemzően magasabb árral bír.

Nastro elárulta, hogy semmiféle bizonyíték nincs arra, hogy az inkognitó mód vagy a sütik törlése jobb jegyárakat eredményezne. Szerinte ez inkább olyan, mint egy kabalapóló egy meccsen, vagyis nem valószínű, hogy a póló eredményezné a csapat győzelmét.

A szakértők véleménye szerint az árak meghatározása valós idejű információkon és a raktárkészleten alapul, nem pedig a sütikre építkezik.

Related posts