Ez a lenyűgöző, klasszikus Rallye Golf igazi kincs, amely nemcsak értékes, hanem páratlan élményt is kínál.


Ebből a szögletes lámpás különleges kettes Golfból alig pár ezer darab készült, és ennek a remek példánynak az árából majdnem kijön egy vadonatúj Golf R.

A Volkswagen 1983 és 1992 között lenyűgöző 6,3 millió kettes Golfot gyártott, amelyek közül az egyik legkülönlegesebb változat a rali homologizációs célokra a 80-as évek végén megalkotott Rallye Golf. Ez a modell igazi ritkaságnak számít a gyűjtők körében, és a motorsport iránti szenvedélyt tükrözi.

A mindössze 5 ezer példányban készült exkluzív szupersportos Golfból manapság egyre nehezebb találni olyan megkímélt példányt, amely keveset futott. Most azonban felbukkant egy igazi kincs, amely új gazdára vár:

Az első példány, amely 1990 novemberében gördült a forgalomba, egy különleges szürke fényezésű Rallye Golf, fekete bőrbelsővel. Ez a jármű eddig csupán 36 ezer kilométert tett meg, ami igazán figyelemre méltó.

A müncheni állomáshelyű időgép ára lenyűgöző, hiszen 52 900 euróra (21,6 millió forintra) rúg. Hogy érzékeltessük a különbséget, egy másik példát is hozunk: 54 945 euróból (22,5 millió forint) akár egy vadonatúj, 333 lóerős Golf R is a miénk lehet.

A szögletes fényszórókkal és szélesített karosszériával ellátott háromajtós Rallye Golf igazi különlegesség a sportautók világában. E modell szívét egy 1,8 literes, 4 hengeres G-feltöltős, 8 szelepes benzinmotor adja, amely lenyűgöző, 160 lóerős teljesítményt és 225 Nm-es nyomatékot biztosít. Az összkerék-hajtású Syncro rendszernek köszönhetően a jármű nemcsak gyors, hanem stabil is, így minden kanyart magabiztosan vehet.

Az 1,2 tonnás hot hatch 9,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra és 210 km/h a végsebessége. A limitált szériás Golf egykoron kétszer annyiba került, mint a maximum 139 lóerővel szolgálni képes legerősebb Golf GTI.

Ha valaki igazán különleges és erősebb kettes Golfra vágyik, annak érdemes felfigyelnie az ötajtós G60 Limited verzióra, amelyből egy példány a közeli Ausztriában található.

A mindössze 71 példányban készült "Szent Grál" 16 szelepes G60-as motorja 210 lóerős, illetve 252 Nm-es produkciót ad elő, ami 7,2 másodperces 0-100-as szintidőt, illetve 230 km/h-s legnagyobb tempót tesz lehetővé.

A 3,2 literes motorral szerelt R32 2004-es érkezéséig ez volt a legerősebb sorozatgyártású Golf.

Related posts