A gyártó végre megszólalt: íme, miért tűnt el a Traubisoda a boltok polcairól | Sokszínű


Ahogy a Sokszínű Vidék korábban hírt adott róla, márciusban ismét felbukkant a boltok polcain a Traubisoda, miután a Márka Üdítőgyártó Kft. elindította a '70-es és '80-as évek legendás üdítőitalának újragyártását.

A vásárlók március végén és április elején egyre több Lidl, Interspar és Penny boltban felfedezhették a retró üdítőt, amely igazi nosztalgiát hozott a régi idők ízeivel. Azonban a váratlanul megnövekedett kereslet következtében sok üzletben szinte azonnal elfogytak a készletek, így sokan csalódottan távoztak.

Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó Kft. ügyvezetője és tulajdonosa az Origo megkeresésére kifejtette, hogy az április végére tervezett éves eladási mennyiségük közel felét már értékesítették. Ennek ellenére a cég beszerzési és gyártási folyamatai képesek megfelelni a vártnál is nagyobb keresletnek, így sikeresen tudják kielégíteni a vásárlói igényeket.

De vajon miért hiányzik az üdítő a polcokról? A hivatalos magyarázat szerint mindez a kereskedelmi láncok igényeitől és a termékek listázási szokásaitól függ.

Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket

- fűzte hozzá.

Kiemelte, hogy az eddigi tapasztalatokra alapozva a jövőbeni akciókat már jelentősebb mennyiségekkel kívánják megvalósítani, és júniusra szinte minden kereskedelmi egységben legalább egyszer bemutatkozik a termék.

Az, hogy melyik partnernél lesz állandó listázás, még a jövő kérdése, de több olyan hálózat van már, ahol bekerült állandó kínálatba a Traubisoda; például az összes hazai nagykereskedelmi partnerüknél és a Reál, Coop, Metro, Auchan, Tesco hálózatokban. A Lidl, Penny és Spar láncokkal egyelőre in-out akciókkal tudnak együttműködni.

Pécskövi Tibor megosztotta, hogy egy hónapja indult el az 1,75 literes PET kiszerelés forgalmazása, amely három ízvariációban érhető el: a klasszikus szőlő mellett megjelent a cukormentes, zéró verzió, valamint egy friss, kékszőlő íz is. Elmondta, hogy a jövőben további kiszerelésekkel is bővítik a választékot. Az aktuális 1,75 literes palackot június elején egy 330 milliliteres alumíniumdobozos (CAN) változat követi, később pedig a fél literes palackos termék is debütál.

Alábbi galériánkban találsz pár múltidéző képet a Traubiról, és annak egykori reklámjairól is.

Related posts