A hírek szerint a MediaMarkt potenciális vevője a kínai piac, ami új lehetőségeket és kihívásokat hozhat a kiskereskedelmi szektorban. Az ilyen tranzakciók nemcsak a cég jövőjét formálhatják, hanem a vásárlói élményt és a termékpalettát is jelentősen befo


A kínai e-kereskedelmi óriás, a JD.com hivatalos nyilvános vételi ajánlatot tett a német Mediamarkt és Saturn elektronikai áruházláncokat birtokló Ceconomy AG-re. A JD.com közleménye szerint a német piacon tevékenykedő leányvállalata, a Jingdong Holding Germany GmbH indította el az ajánlatot.

részvényenként 4,60 euró készpénzt kínál a Ceconomy részvényeseinek.

Ez körülbelül 4 milliárd eurós (majdnem 1600 milliárd forint) piaci értékelést képvisel, ami 43 százalékkal magasabb a részvények három hónapos átlagos árfolyamánál.

A Ceconomy legfőbb részvényese a Kellerhals család, amely 29,2%-os tulajdonrésszel bír. A család vállalatcsoportja, a Convergenta, az ajánlat sikeres lezárása után is 25,35%-os részesedést kíván megőrizni. Emellett a JD.com több jelentős részvényessel kötött megállapodást, akik összesen 31,7%-os részesedésük mellett kötelezték el magukat az ajánlat elfogadása mellett, beleértve a Kellerhals-család 3,81%-os részesedését is.

A Ceconomy több mint ezer üzlettel van jelen 11 európai országban, és a 2023/24-es pénzügyi évben 22,4 milliárd euró árbevételt ért el. Ennek közel negyede származott online értékesítésből. A MediaMarkt és Saturn láncok több évtizedes múltra tekintenek vissza; az első Saturn áruház 1961-ben Kölnben, a MediaMarkt pedig 1979-ben Münchenben nyílt meg. A Ceconomy 2017-ben vált ki a Metro AG-ből.

A JD.com nyilatkozata szerint a tranzakció nem fogja eredményezni a munkavállalók elbocsátását vagy telephelyek bezárását. Az eddig érvényben lévő munkavállalói megállapodások, kollektív szerződések és belső ellenőrzési struktúrák legalább három éven át érintetlenek maradnak. Az ázsiai cég elkötelezte magát amellett, hogy a Ceconomy márkastruktúráját legalább öt éven keresztül megőrzi.

A JD.com éves bevétele 2024-ben közel 159 milliárd dollárra nőtt, megerősítve helyét az ázsiai piac vezető technológiai és szolgáltató cégei között. A vállalat már több mint egy évtizede szerepel a Nasdaq amerikai tőzsdén. Az új megállapodás révén a JD.com jelentős lépéseket tesz az európai terjeszkedés irányába, mind a fizikai üzletek, mind az online kereskedelem területén.

A részvények piaci ára az ajánlat nyilvánosságra hozatalát követően 4,35 euróra nőtt, és az idei évben már több mint 60%-os emelkedést mutatott a felvásárlással kapcsolatos optimista várakozások következtében.

Az üzlet lehetőséget teremt a JD.com számára, hogy belépjen a francia Fnac Darty elektronikai kereskedelmi hálózat világába, hiszen a Ceconomy több mint 23%-os részesedéssel bír a láncban.

Related posts