Képzeljük el, hogy a Volkswagen európai gyáraiban kínai autók is készülhetnének! Mi lenne, ha a híres német precizitás és a kínai innováció találkozna egymással? Az ilyen együttműködés új dimenziókat nyithatna meg az autóiparban.


Ha Kínában megvalósítanak egy hasonló projektet, akkor Európában miért ne lenne rá lehetőség?

A Volkswagen fontolóra vette, hogy kínai autógyártóknak adja át üresjáratú gyártósorait Európában, mivel a csökkenő kereslet és az egyre erősödő versenyhelyzet komoly kihívások elé állítja a vállalatot. Az Audi vezérigazgatója, Gernot Dollner a Financial Timesnak nyilatkozva elmondta, hogy a kínai elektromos autógyártókkal való partneri együttműködés lehetséges megoldást jelenthetne az európai piacokon tapasztalható visszaesés kezelésére. Bár ez a lépés megkönnyítené a kínai márkák európai piacra lépését, Dollner hangsúlyozta, hogy támogatja a szabad kereskedelmet.

A múlt héten a Manager Magazin érdekes híreket közölt, miszerint tárgyalások zajlottak egy titkos gyártóval a németországi Emdenben, ahol a Volkswagen az ID.4 és ID.7 modelleket készíti. A magazin információi szerint azonban a költségszerkezet nem volt megfelelő a kínai partnerek számára.

Az Audi Kínában már együttműködik az MG-t gyártó SAIC vállalattal, hogy helyi fogyasztók számára fejlesszenek elektromos járműveket. Hasonló együttműködések másolhatók lennének Európában is - vélekedett Dollner. David Powels, a Volkswagen pénzügyi igazgatója szintén elmondta, hogy a vállalat nyitott bármilyen partneri tárgyalásra, akár németországi üzemek tétlen gyártósorainak átadásáról is. Az európai autógyártók számára kulcsfontosságú az elektromos járművek piacán való versenyképesség, ahol a kínai márkák, például a BYD, előnyösebb helyzetben vannak fejlett technológiájuk és alacsonyabb költségeik révén.

Kína hosszú időn keresztül a Volkswagen számára az egyik legjelentősebb és legjövedelmezőbb piacnak számított, de az utolsó öt év során a márka piaci részesedése a felére esett vissza, főként az akkumulátoros autók terén tapasztalt gyenge teljesítmény miatt. Ezen túlmenően a VW-t súlyosan érinti az európai piacon bekövetkezett visszaesés is: tavaly 2 millióval kevesebb járművet értékesítettek, mint öt évvel korábban. A vállalat nemrégiben megállapodásra jutott a németországi munkatársaival a gyártási kapacitás csökkentéséről, ezzel megelőzve három üzem bezárását.

Related posts