A bajnoki címért küzdő magyar sportoló sikeresen megbirkózott a nehéz mentális kihívásokkal.


Ezen a hétvégén kezdetét veszi Molnár Martin hadjárata a brit Formula-4 bajnoki cím megszerzéséért. A fiatal versenyző, aki a közelmúltban kiemelkedő teljesítményt nyújtott a tesztidőszak során, most élesben is bizonyíthatja, hogy méltó a legjobbak közé. Mentora, Kiss Pál Tamás hangsúlyozta, hogy a Virtuosi Racing pilótája a felkészülés során nemcsak technikai tudását, hanem mentális erejét is sikeresen kamatoztatta, hiszen a nehéz kihívásokkal teli feladatokat is magabiztosan teljesítette.

Ahogy tavaly, úgy idén is tíz izgalmas fordulóból áll a brit F4-es bajnokság. Az első versenyhétvégét április 26-án és 27-én rendezik meg a legendás Donington Parkban, amely 1931 óta várja a motorsport-rajongókat, és mára Anglia, sőt a világ egyik legnevesebb versenypályájává nőtte ki magát. Az eseményre a pálya rövidebb nyomvonalán kerül sor, ahol a fiatal tehetségek bemutatkozhatnak.

A verseny előtt az Index alapos beszélgetést folytatott Molnár Martinnal, aki tele van lelkesedéssel és magabiztossággal készül a közelgő futamokra.

A csapat légköre teljesen megváltozott. Az elvárások nemcsak nőttek, hanem egy új stratégia is életbe lépett, amelyet a MOTAM-nál dolgoztunk ki. Ennek lényege, hogy Martin maradjon azon a helyen, ahol már egy évet eltöltött. Ez a döntés rendkívül jót tesz a személyiségének, hiszen olyan környezetben tud dolgozni, ahol már magabiztosan mozog, ráadásul így még inkább formálhatja a csapatát is. Sokszor azért nem vettem részt a teszteken, hogy ő építse a csapatot, hiszen ő a középpontban áll. A Virtuosinál most már elképesztő lelkesedéssel és motivációval várják az eredményeket, és mindannyian éhesek a sikerre. A közös célunk világos: Martinnal együtt győzni szeretnénk – nyilatkozta Molnár Martin edzője és mentora, Kiss Pál Tamás.

A tesztelés során sokszor lazább a légkör, és előfordulhat, hogy a köridők nem érkeznek meg, mondjuk, 9 órakor, sőt, még 10-kor sem. De fél 11-kor már pörög a dolog. Ezzel szemben viszont az időmérőn csupán 20 perc áll rendelkezésre. Ha piros zászlóval megszakítják a futamot, akkor lehet, hogy egyetlen körből kell kihoznod a maximumot, vagy ha igazán peches vagy, talán még annyira sem. Ez komoly mentális kihívás. Sokan mondják, hogy a teszten nem futnak annyit, mint a versenyeken, ahol akár 150 kört is megtehetsz. Erre azt szoktam felelni, hogy bár igaz, de versenyhétvégén azonnal produkálni kell. Ezt tudjuk, és ezért a tesztelés második felére áttértünk a közvetlen teljesítményre, azaz nem volt felvezetés, nem volt idő a bemelegedésre – azonnal teljesíteni kellett. Volt olyan eset is, hogy Martin szándékosan később indult a pályára, mégis azonnal hoznia kellett a köridőt. Ezeket a kihívásokat nagyon jól kezelte, ami nyugalomra ad okot a szezon kezdetével kapcsolatban.

- tette hozzá a Motorsport Talent Management (MOTAM) operatív vezetője, aki egyben Molnár Martin edzője és mentora is.

Idén a brit F4 összes futamán élőben lehet majd követni a YouTube-on a széria hivatalos csatornáján.

Related posts