Újabb megdöbbentő fejlemények láttak napvilágot a GTA 6 körül, amelyek újabb hullámokat vernek a játékrajongók között.


A Microsoft végre valóra váltotta az álmunkat: megérkezett a hordozható Xbox kézikonzol!

A GTA 6 készítői eddig is átéltek nehéz napokat, gondoljunk csak a valaha történt legdurvább videójátékos szivárogtatásra, és amelynek elszenvedői épp ők voltak. Most pedig újabb szaftos háttérsztorira derült fény, s ebbe ráadásul a cég egyik vezetője bele is bukott.

Tekintve, hogy a Rockstar Gamesnél már 2014 óta dolgoznak a játékon a színfalak mögött, senkinek nem lehet meglepő, hogy a Grand Theft Auto 6 fejlesztése alatt jöttek-mentek a forgatókönyvek. Arra viszont még a legmerészebbek sem tippeltek volna, hogy három különböző draftot is visszadobott a játék kiadója, a Take-Two, mire eljutottak odáig, hogy egy Miamiban, akarom mondani Vice Cityben játszódó Bonnie és Clyde stílusú rabló-pandúr mese legyen a végeredmény.

Az Insider Gaming hírei szerint a GTA 6 megjelenésekor nem feltétlenül úgy festett volna, ahogy a bemutató trailerekben megjelent.

Az egyik legérdekesebb és talán legizgalmasabb részlet a Grand Theft Auto 6 mögötti történetben, hogy létezett egy befejezetlen változata, amely egy régi vágású, thrilleres detektívtörténetet ígért. Ebben a verzióban három főszereplő kapott volna szerepet: egy korrupcióval szemben látszólag védett rendőrtiszt, a bajba került fia, valamint egy ambiciózus kolumbiai drogbáró, aki az Egyesült Államok hatalmi struktúrájába kívánt beépülni. A projekt egészen 2016-ig fejlődött, ám a Take-Two végül úgy döntött, hogy a történet hangulata túl sötét ahhoz, hogy a játék világába illeszkedjen, így leállították a munkálatokat.

A Grand Theft Auto 6 második verziója, amely 18 hónapnyi kemény munka eredményeként született, egy rendőrnő és egy drogfutár jobbkezének történetét mesélte volna el. Utóbbi karaktert állítólag olyan őrült módon alakították meg, hogy még a GTA V-ből ismert Trevor is eltörpült volna mellette. Azonban a Take-Two nem volt elégedett az irányvonallal, így újra nekiláttak a forgatókönyv átdolgozásának. Ennek eredményeként a rendőrnőt egy afro-amerikai exkatonára cserélték, akit szabadulása után az alvilág gyorsan elragadott, így a történet új, izgalmas fordulatot kapott.

Az a körülmény, hogy az írók harmadik próbálkozása is elmaradt a várakozásoktól, Dan Houser lemondásához vezetett, aki a Rockstar Games egyik társalapítójaként és a GTA 6 projekt vezető írójaként is tevékenykedett. Houser 2021-ben, egy évvel távozása után megalapította saját vállalkozását, az Absurd Ventures-t.

A szivárgás révén most már világosabbá vált, miért húzódott el ennyire a GTA 6 fejlesztése. Kiderült, hogy a játék egy időben Project Americas néven futott, mivel a Rockstar ambiciózus tervei között szerepelt, hogy több főszereplőt és várost vonjon be, és egy epikus történetet alkosson. Végül azonban a készítők a két főszereplős megoldásra és a már említett Bonnie és Clyde ihlette koncepcióra voksoltak.

A rajongók között akadtak olyanok, akik kifejezték csalódottságukat a hírek hallatán. Az egyik hozzászóló a Redditen így fogalmazott:

Bárcsak beleálltak volna a darkosabb vonalba, jó lett volna, ha kapunk valami olyasmit, mint az L.A. Noire volt anno.

Mások azonban inkább a fejlesztők mellett vannak, szerintük egy ekkora címnél jobb egy olyan rabló-pandúros vonalra szavazni, mint amire a rockstarosok is kilyukadtak. Főleg egy ekkora franchise-nál, mint a GTA, érdemes önazonosnak maradni, másképp hatalmas pénzügyi buktába futhatnak az alkotók, és a kiadó.

Jelenleg úgy tűnik, hogy a GTA 6 megjelenése 2026. május 26-án várható, elérhető lesz PlayStation 5-ön, Xbox Series X/S-en és PC-n. A Take-Two vezetősége biztosította a rajongókat, hogy nem terveznek további halasztásokat, és azt állítják, hogy ez a dátum tartható anélkül, hogy a fejlesztőknek kimerítő túlórákra lenne szükségük.

Related posts