Itt a friss ötlet: Budáról közvetlen BKK buszjáratot indítanának a repülőtérre.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) új javaslatot terjesztett elő a budapesti reptéri buszjáratok bővítésére. Ezzel szemben a Fővárosi Önkormányzat és a BKK óvatosan, mérlegelve a helyzetet, közelít a témához. A civil szervezet meggyőződése, hogy jelentős igény mutatkozik a szolgáltatás kiterjesztésére, míg a városvezetés prioritásként kezeli a meglévő közszolgáltatások fenntartását – számol be az Index.
A VEKE javaslata alapján érdemes lenne új irányokat nyitni a népszerű 100E reptéri járat mellett, különös figyelmet fordítva a főváros budai oldalának személyszállító lehetőségeire.
Az első javasolt indulási pont a Móricz Zsigmond körtér lenne, ahonnan félóránként indulhatnának buszok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.
A civil szervezet véleménye szerint érdemes lenne új megállóhelyeket kialakítani, mint például az Egyetemváros, a Boráros tér, a Corvin negyed és a Népliget metróállomás.
A VEKE hangsúlyozta, hogy a reptéri járatok jelentős bevételt generálnak a BKK számára.
Ezek a járatok évente több százmillió forint tiszta profitot generálnak a BKK számára, még annak ellenére is, hogy a reptér minden utas után fejpénzt kér, ráadásul extra személyzetet is szükséges biztosítani.
- hangoztatja a szervezet.
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK viszont körültekintőbben vizsgálja meg a helyzetet.
A városháza legfrissebb közleménye rámutat, hogy a BKK adatai alapján a buszjáratokat igénybe vevő utasok 80 százaléka külföldi. Ezen külföldi utasok többsége a pesti városrészek felé igyekszik eljutni a repülőtérről, és a budapesti indulási pontokat részesítik előnyben a közlekedés során. Ez a tendencia arra utal, hogy a budai területek iránti kereslet jelentősen alacsonyabb, ami felveti a járat gazdaságosságának kérdését, különösen a főváros jelenlegi pénzügyi helyzetének tükrében.
A fővárosi vezetés hangsúlyozta, hogy a bővítés jelentős plusz erőforrásokat követelne, miközben a BKK már jelenleg is súlyos munkaerőhiányt tapasztal. Továbbá, a kormányzati költségvetési elvonások következtében a város anyagi keretei is szűkültek, ami gátat szab az új fejlesztések megvalósításának.
A Fővárosi Közgyűlés napirendi pontjai között szerepel egy javaslat, amely lehetővé tenné, hogy azok az utasok, akik érvényes ország- és vármegyebérlettel, vagy Budapest bérlettel rendelkeznek, 450 forintos BKK vonaljegy megvásárlásával igénybe vehessék a 100E járatot. Ezt a lépést a VEKE a "politikai populizmus" egyik példájaként értékelte.