A Mercedes-Benz profitja drámaian csökkent.


A Mercedes-Benz személyautó-részlege komoly visszaesést tapasztalt az éves pénzügyi teljesítményében, és a jövőbeni kilátások sem túl kedvezőek, hiszen 2025-re további csökkenés várható. A vállalat célja, hogy fokozza versenyképességét, ezért prioritásként kezeli a költségek mérséklését.

A Mercedes-Benz személyautó-részlege csütörtökön bejelentette, hogy éves eredménye közel 40 százalékkal csökkent. A cég tájékoztatott arról, hogy 2025-re lényegesen alacsonyabb profitra számít a csoport szintjén. Eközben aktívan dolgozik a versenyképesség növelésén és a költségek optimalizálásán.

A bevételek 4,5%-kal 146 milliárd euróra csökkentek, míg a csoport kamat- és adózás előtti eredménye (EBIT) 31%-os visszaeséssel 13,6 milliárd euróra mérséklődött 2024 során.

Az egy részvényre eső nyereség 24 százalékkal csökkent az előző évhez viszonyítva.

A csoport, amely tavaly kétszer is módosította előrejelzéseit, 2025-re az előző évhez képest kissé csökkenő értékesítési számokat vár. A személyautó-üzletág esetében mindössze 6-8 százalékos korrigált árbevétel-arányos nyereségre számítanak, ami jelentős visszaesést mutat a 2024-es 8,1 százalékhoz és a 2023-as 12,6 százalékhoz képest.

A vállalat vezetősége 4,30 eurós részvényenkénti osztalékot terjesztett elő, ami a 2023-as 5,30 eurós szinthez viszonyítva csökkenést tükröz.

A luxusautó-gyártó csütörtökön további részleteket közöl a modellkínálat frissítésére és a gyártási költségek 2027-ig történő 10 százalékos csökkentésére vonatkozó terveiről. Ez a stratégiai átalakítás Ola Kaellenius vezérigazgató szerint azt célozza, hogy "biztosítsa a vállalat jövőbeli versenyképességét egy bizonytalan világban".

A Mercedes a kínai piacon tapasztalható keresletcsökkenéssel néz szembe, különösen a prémium kategóriás autói, mint a Maybach, AMG és G-Wagon vonatkozásában. Ola Källenius vezérigazgató vezetésével a vállalat stratégiáját a legmagasabb árkategóriájú járművekre összpontosítja, elhagyva a kevésbé nyereséges belépő szintű modellek, mint például a kompakt A-osztály, irányát.

A kereskedelmi feszültségek fokozódása és Donald Trump amerikai elnök fenyegetése az autópiaci vámok bevezetésével komoly kihívások elé állítja a Mercedest. A német autógyártó ugyanis az Egyesült Államokban értékesített járműveinek körülbelül 63%-át importálja. Trump a héten azt nyilatkozta, hogy áprilisban tervezi bejelenteni a 25%-os vámok bevezetését az importált autókra, ami jelentős hatással lehet a cég piaci helyzetére.

Kérlek, vedd figyelembe, hogy az alábbi szöveg nem tekinthető hivatalos befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. A részletes jogi információkért kérjük, fordulj szakértőhöz.

Related posts