"Hihetetlen, hogy épp túlélem ezt a pillanatot" - hallható a felvételen, ahogy a repülőgép felrobban, miközben az egyetlen túlélő higgadtan távozik a helyszínről.


A brit Viswash Kumar Ramesh csodálatos módon élte túl azt a tragikus balesetet, amelyben 241 ember, köztük a testvére is életét vesztette. Most új fejlemények láttak napvilágot az ügy kapcsán: szakértők szerint a Boeing 787-es gép két hajtóműve is leállhatott a felszállás után, ami hozzájárulhatott ahhoz, hogy a történelem egyik legnagyobb légikatasztrófájává vált az eset.

Megdöbbentő felvétel került nyilvánosságra az indiai repülőgép-baleset egyetlen túlélőjéről. A felvételen látható, ahogy a férfi higgadtan, telefonálva távozik a lángoló roncsok közeléből, mindezt közvetlenül azelőtt, hogy a gép hatalmas robajjal a levegőbe repülne és végleg elpusztulna. A Daily Mail tudósítása szerint a jelenet sokkoló és elgondolkodtató.

A 40 éves brit állampolgár, Viswash Kumar Ramesh, az Air India AI171-es járatának egyedüli túlélője. A tragikus baleset múlt csütörtökön történt, mindössze néhány másodperccel azután, hogy a gép felszállt Ahmedabadból, hogy Gatwick felé vegye az irányt. A fedélzeten tartózkodó 241 fő, beleértve az utasokat, a pilótákat és a személyzetet, sajnos életét vesztette. A repülőgép egy sűrűn lakott városrészbe csapódott, ezzel további közel harminc ember halálát okozva. Jelenleg a hatóságok által összegyűjtött holttestek száma már elérte a 270-et.

A tragédia drámai pillanatait rögzítő új videón látható, ahogy a férfi nyugodtan elhagyja a becsapódás színhelyét, miközben a háttérben vadul tombol a tűzvész fénye. A környék lakói rémülettel teli kiáltásokkal reagálnak az eseményekre, amikor egy türkiz turbánt viselő férfi sietve odarohan a túlélőhöz: "Felrobbant a repülő!" - hangzik el a sokkoló hír.

Ramesh éppen testvérével tartózkodott Indiában, és hazafelé, Londonba tartott volna - családja oda várta vissza. Ajay, a testvére, mellette ült a gépen, és nem élte túl a balesetet.

A férfi jelenleg az ahmedabadi Civil Kórházban lábadozik. Elmondása szerint a gép bal oldala a földre zuhant, így az 11A ülésből a törött vészkijáraton keresztül sikerült kimásznia. A helyiek segítettek neki, mentő vitte kórházba.

Az ülésem darabokra tört, és a vészkijárat is megsérült. Nem ugrottam le, csupán nyugodtan kisétáltam.

- mondta egy tévéinterjúban, még mindig sokkos állapotban. Hozzátette: "Ez maga a csoda, hogy életben maradtam." Az orvosai szerint csupán kisebb sérüléseket szenvedett - horzsolásokat a bal alkarján, duzzanatot a szemhéján -, életveszélyről szó sincs. Ramesh túlélte, de családja gyászol: édesapja az ágya mellett virraszt, túl megrendült ahhoz, hogy nyilatkozzon. Egy családi barát szerint Ramesh még mindig próbálja feldolgozni a történteket.

Az indiai hatóságok közben megtalálták a lezuhant Dreamliner második feketedobozát is - ez a pilótafülke hangrögzítője, amely másodpercenkénti pontossággal adhat képet a baleset előtti percekről. A nyomozás így közelebb kerülhet annak megértéséhez, mi vezetett a pusztító tűzgolyóhoz.

A tragikus esemény hátterében több elmélet is felmerült: a gép egyik motorja esetleg madárütközés vagy széllökés következtében hibásodott meg. Azonban a legfrissebb, nagyfelbontású videofelvétel új perspektívát nyújt a nyomozás számára.

A gép alján látható egy apró szürke pont - a Ram Air Turbine (RAT) -, amely csak akkor nyílik ki, ha súlyos vészhelyzet áll fenn: például kettős hajtóműhiba, teljes elektromos vagy hidraulikus rendszerleállás esetén. A RAT lényege, hogy az utolsó energiát biztosítsa az irányításhoz. A hangja is árulkodó: olyan, mint egy felpörgő légcsavaré - és a videón ez is hallható.

Az értesülések szerint Gudzsarát korábbi miniszterelnöke, Vijay Rupani is részt vett azon a csütörtöki tragikus repülőgép-baleseten Indiában, amelyben számos utas életét vesztette. Az Air Indiát üzemeltető Tata Group bejelentette, hogy minden egyes áldozat hozzátartozója számára 120 ezer dolláros (több mint 41 millió forintos) kártérítést biztosítanak. Ezen felül a vállalat vállalta, hogy fedezi az orvosi ellátás helyszínének újjáépítésének költségeit is. Érdemes megjegyezni, hogy a Tata Group 25 évvel ezelőtt szerezte vissza az indiai légitársaság tulajdonjogát, miután az állam privatizálta azt.

A magyar államfő és más európai országok vezetői is együttérzésüket fejezték ki a tragikus balesettel kapcsolatban, valamint III. Károly brit király is részvétét nyilvánította a szerencsétlenség miatt.

Related posts