Az MIT egykori futballistája is életét vesztette az amerikai repülőgép-baleset következtében.

A kétmotoros Mitsubishi MU-2B ottani idő szerint nem sokkal dél után zuhant le a New York állambeli Copake-ben, Massachusetts állam határának közelében. A fedélzeten tartózkodók közül senki nem élte túl a balesetet, közölte az Associated Press egy családtagra hivatkozva.
A tragédia előtt a pilóta rádión értesítette a légiirányítást, hogy nem sikerült megfelelően megközelítenie a Columbia County repülőteret, ezért új leszállási tervet kért, közölték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) tisztviselői. Az új koordináták elkészítése közben a légiforgalmi irányítók többször is megpróbáltak kapcsolatba lépni a gép kezelőjével, de a pilóta nem válaszolt, és nem érkezett vészjelzés, tették hozzá.
A nyomozók sikeresen hozzáfértek a repülés utolsó másodperceiről készült felvételhez, amelyből Todd Inman, az NTSB képviselője szerint "az látszik, hogy a repülőgép épségben volt, és nagy sebességgel érkezett a földre". Ezt az információt az amerikai sajtónak nyilatkozva osztotta meg.
Az áldozatok között szerepelt Karenna Groff, akinek édesapja, Michael Groff, elismert idegkutató, míg édesanyja, Joy Saini, a nőgyógyászat és urológia terén szakértő. Testvére, Jared Groff, és élettársa, Alexia Couyutas Duarte, szintén érintettek a tragédiában. Karenna párja, James Santoro, nemrégiben diplomázott az MIT műszaki egyetemén, és szintén a fiatal tehetségek közé tartozik.
Karenna Groff a futballpályán és azon túl mutatott kiemelkedő teljesítményéért érdemelte ki az NCAA neves "ÉV Nője" díját.
"Ez az elismerés valójában az MIT női futballcsaládomnak és mindazoknak az útmutatásoknak, támogatásoknak és barátságoknak szól, amelyeket az évek során nyújtottak nekem" - osztotta meg Karenna Groff a díj átvételekor.
A pilóta a műszeres repülési szabályok betartásával irányította a gépet, ám a szakértők véleménye szerint még korai lenne véglegesen megállapítani, hogy az időjárás által okozott csökkent látótávolság befolyásolta-e a baleset kialakulását.
Az NTSB tájékoztatása alapján a repülőgép minden tekintetben megfelelt a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) előírásainak, és a gép modernizált pilótafülkével volt felszerelve. A balesetről készült átfogó jelentés elkészítése várhatóan 12-24 hónapot fog igénybe venni, ahogyan azt az ESPN cikkében is megemlítik.