A casco biztosítások árai csak minimálisan emelkedtek.

Március 4-én lesz a Portfolio Biztosítás 2025 konferenciája, amelyen a biztosítási és közvetítői piac színe-java értékeli a piaci és szabályozási aktualitásokat, érdemes eljönni.
"Az autósok számára kedvező hír érkezett, miszerint"
A biztosítók alig tükrözték a díjaikban az alkatrészek és a rezsióradíjak növekedését.
- mondta Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. - Ráadásul tavaly 13 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, vagyis az új casco kötések között valamivel nagyobb volt a magasabb díjon megkötött szerződések aránya."
Az új személygépkocsik éves casco díja 2023-ban átlagosan 247 900 forintot tett ki, ami lenyűgöző 76%-os növekedést jelent az évfordulós szerződésváltók 140 700 forintos éves díjához képest. Azok az ügyfelek, akik a régi szerződéseikhez ragaszkodnak, jelentős különbségekkel szembesülnek az új autók biztosítási költségeiben.
A használt autó vásárlásakor a casco biztosítást megkötő ügyfelek átlagosan 220 000 forintot költöttek el a biztosítási díjra.
Az online megkötött casco szerződések átlagos díja a teljes állomány átlagdíjánál 22 százalékkal volt alacsonyabb (162 100 Ft), aminek két fő oka van: egyrészt ebben a körben szélesebb a kedvezmények köre, másrészt az online kötött casco mellé arányaiban kevesebben választanak kiegészítő biztosításokat.
A fent említett átlagértékektől az egyedi biztosítási díjak jelentős eltéréseket mutathatnak. Az Insura.hu statisztikái szerint a legmagasabb éves költség, ami 3,2 millió forintra rúgott, tavaly egy Ferrari tulajdonosának figyelmébe került.
A megkötött casco biztosítások mellett a szerződők körülbelül egyharmada dönt úgy, hogy valamilyen kiegészítő biztosítást is igénybe vesz.
Számos ügyfél különböző kiegészítő biztosításokat választ, hogy még szélesebb körű védelmet biztosítsanak maguknak. 2024-ben a legelterjedtebb kiegészítő fedezet továbbra is az üvegkár-önrészbiztosítás volt, amely az összes ilyen típusú szerződés 25%-át tette ki. Ezen kívül népszerű volt az avulásmentes térítés, amely a szerződések 11%-át képviselte, valamint az autóban található értékes elektroakusztikus berendezések védelme, amely 8%-os részesedéssel bír. Továbbá a hibás tankolás biztosítása is keresett, hiszen a szerződések 7%-át tette ki. A kliensek emellett defekt- és balesetbiztosítást, valamint assistance szolgáltatásokat is választottak, amelyek a közlekedésbiztonságot és a kényelmet szolgálják.
Az elmúlt évben jelentős változások tanúi lehettünk a csekkes befizetések terén, hiszen ezek aránya 8%-ról 5%-ra csökkent. Ennek hátterében a különféle kártyás fizetési módozatok elterjedése áll, valamint a csekkeltetés elhagyásához kapcsolódó díjkedvezmények is hozzájárultak. A díjkedvezmények vonzereje miatt a legtöbben tavaly is inkább egy összegben rendezték éves díjukat, a válaszadók 51%-a választotta ezt a lehetőséget. Ezt követően a negyedéves díjfizetés állt a második helyen 36%-kal, míg a havi és féléves opciók háttérbe szorultak.
A hazai személygépkocsi-flotta folyamatosan öregszik, és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előrejelzése szerint 2024 közepére az átlagos életkor elérheti a 16 évet. Ennek következtében egyre több biztosító kínál olyan casco biztosítási lehetőségeket, amelyek kifejezetten a régebbi autók számára biztosítanak megfelelő és hatékony védelmet, mindezt versenyképes díjak mellett. Az Insura.hu statisztikái alapján tavaly a casco biztosítások 22%-át 8 évnél idősebb járművekre kötötték, míg ez az arány 2023-ban csupán 17% volt.
A magyarországi autóflotta öregedése következtében
A folyamatosan zajló biztosítói termékfejlesztések ellenére a casco biztosítással védett gépjárművek számában nem mutatkozik növekedés.
- mutatott rá az Insura.hu szakértője. - Továbbra is csupán a forgalomban lévő személyautóknak mindössze ötödére kötnek cascót, noha a lopáskárokra, a saját hibából bekövetkező töréskárokra, illetve az egyre gyakoribb elemi károkra (vihar, jégverés, áradás, stb.) kizárólag egy ilyen biztosítás nyújt fedezetet."