Huszonnyolc év elteltével újra Grammy-díjat nyert a Beatles, míg Beyoncé történelmet írt azzal, hogy ő az első fekete nő, aki country albumával hódította el a legjobb lemezért járó elismerést.
Kendrick Lamar óriási sikert aratott, hiszen a Not Like Us című dalával elnyerte a legjobb felvétel és a legjobb dal díját is. Ez a teljesítmény nemcsak a tehetségét bizonyítja, hanem azt is, hogy a zenei világban a szavak ereje és a kreatív kifejezés mennyire fontos.
A 2025-ös Grammy-díjak kiosztása során a Beatles ismét hozta a kötelező formát, hiszen szinte lehetetlen volt elképzelni, hogy a tavalyi Now and Then ne kapjon elismerést. Ennek megfelelően a zenekar a legjobb rock-metál-alternatív felvételért járó díjat zsebelte be. Érdekesség, hogy a zsűri ezzel a döntésével, ha közvetve is, de a mesterséges intelligencia munkáját is elismerte, hiszen a szám létrejötte nélkül a technológia nem játszhatott volna szerepet.
Az egykori legendás formáció utoljára 28 éve nyert Grammyt, amikor a Now and Thenhez hasonlóan egy régi Lennon-demofelvételt, a Free as a Birdöt rögzítették a túlélő tagok.
Kendrick Lamar hatalmas sikert aratott a Not Like Us című számával, hiszen elnyerte az év legkiemelkedőbb felvételének, a legjobb dalnak, a legjobb rap előadásnak, a legjobb rapszerzeménynek és a legjobb klipnek járó díjat is. Az ő teljesítménye igazán példaértékű és figyelemre méltó az iparban.
Az év legjobb lemezét Beyoncé kapta a Cowboy Carterért, ami nem csak azért izgalmas, mert a leginkább R'n'B-ben utazó énekesnő ezúttal egy countrylemezt készített, hanem azért is, mert így ő lett az első fekete nő a díj történetében, akit ebben a műfajban tudott nyerni. Érdekesség továbbá, hogy a Cowboy Carteren is van egy Beatles-feldolgozás.
Az év felfedezettje Chappel Roan lett, míg az év producerének járó elismerést a Roannel együtt dolgozó Daniel Nigro kapta meg. Az év dalszerzője Amy Allen lett, aki számos neves művésznek, például Sabrina Carpenternek és Justin Timberlake-nek is komponált dalokat.
Például ő írta Carpenternek az Espresso című dalt, amit pop kategóriában a Grammy-zsűrije a legjobbnak ítélt. A legjobb popduettet idén Lady Gaga és Bruno Mars hozta a Die With A Smile című dalukkal.
A legjobb poplemez is Carpenteré lett, míg a legjobb dance/elektronikus lemezért a díjat Justin Timberlake és Tame Impala kapta meg.
A Beatles úttörő sikerei mellett a versenytársak sem maradtak el, hiszen a legjobb rockalbum díját ezúttal a Rolling Stones zsebelhette be a Hackney Diamonds című lemezével.
A metálzene világában a Gojira, Marina Viotti és Victor Le Masne közötti kollaboráció révén megszületett Mea Culpa nyerte el a legjobb előadás díját, melyet a párizsi olimpiamegnyitón is bemutattak. A legjobb rockdal pedig Annie Clark, ismertebb nevén St. Vincent keze alól került ki, és Broken Man címmel debütált.
A zsűri véleménye szerint a legkiemelkedőbb alternatív zenei előadás St Vincent "Flea" című dala volt, amely nemcsak a legjobb alternatív dalnak bizonyult, hanem az énekesnő a "All Born Screaming" című albumáért is megkapta a legjobb alternatív lemeznek járó díjat.
A Muni Long "Made For Me" című élő előadása a BET-en elnyerte a legjobb R'n'B produkció díját, míg az év legjobb hagyományos R'n'B előadásának Lucky Daye "That's You" című dala bizonyult.
A legkiemelkedőbb R'n'B dal, amely igazán kitűnik a mezőnyből, a Rob Bisel, Cian Ducrot, Carter Lang, Solána Rowe, Jared Solomon és Scott Zhang együttműködésének gyümölcse, a „Saturn”.
A legjobb progresszív R'n'B album kategóriájában a zsűri nem tudott véglegesen dönteni, ezért mind AverySunshine „So Glad to Know You” című lemeze, mind a NxWorries „Why Lawd?” albuma megkapta a kitüntetést.
A legjobb R'n'B album díját Chris Brown kapta a 11:11 (Deluxe)-ért, míg a legjobb dallamos rap előadás a zsűri szerint a Rapsody Featuring Erykah Badu produkció 3-című dala lett.
A tavalyi év legkiemelkedőbb filmzenei alkotásaként a zsűri Hans Zimmer munkáját ismerte el a Dűne: Második rész zenéjéért.